Tabla navala si societatile de clasificare din industria navala

tabla navala

Tabla navala este o tabla groasa laminata la cald, cu o rezistenta mare la coroziune si abraziune, folosita in industria navala la constructia de nave si diverse parti componente ale acestora.

In ultimii ani a fost acordata o mai mare importanta sigurantei si durabilitatii navelor, cat si protectiei mediului din mare.

Tabla navala laminata la cald este clasificata in doua categorii:

1. Tabla din otel cu rezistenta normala – are valoarea limitei de curgere de minim 235 N/mm2

In functie de temperatura la care se normeaza rezilienta, se identifica trei grupe:

– grupa A, cu rezilienta normata la O grade Celsius;

– cu grupa D, cu rezilienta normata la -20 grade Celsius;

– din grupa E, cu rezilienta normata la -40 grade Celsius.

2. Tabla din otel cu rezistenta ridicata – are valoarea limitei de curgere minima cuprinsa intre 315 şi 390 N/mm2.

In aceasta grupa intra otelurile pentru constructii navale furnizate in trei nivele de rezistenta. Fiecare nivel este divizat de marcile de otel, in categoria A, D, E:

– nivelul de rezistenta 32 – simbolizat A32, D32, E32, cu limita de curgere 315 N/mm2;

– cu nivelul de rezistenta 36 – simbolizat A36, D36, E36, cu limita de curgere 355 N/mm2;

– nivelul de rezistenta 40 – simbolizat A40, D40, E40, cu limita de curgere 390 N/mm2.

Societatile de clasificare din industria navala

Acestea lucreaza dupa registre navale proprii, ce impun reglementari si restrictii in domeniul constructiilor navale. O analiza comparativa a acestor registre arata faptul ca pentru domeniul naval exista o coerenta tehnica si o echivalenta in ceea ce priveste prescriptiile pentru majoritatea caracteristicilor. Astfel sunt realizate produse compatibile, cu un nivel de calitate asemanator.

tabla navala inscriptionata ABS

Cele mai importante Societati de clasificare din industia constructiilor navale s-au asociat in IACS (International Association of Classification Societies). Membrele acestei asociatii sunt:

ABS – American Bureau of Shipping (S.U.A);

BV– Bureau Veritas (Franta);

DNV – Det Norske Veritas (Norvegia);

GL– Germanischer Lloyd (Germania);

KRS – Korean Register of Shipping (Korea);

LRS – Lloyd’s Register of Shipping (UK);

NKK – Nippon Kaiji Kyokai (Japonia);

PRS – Polski Rejestr Statkow (Polonia);

RINA – Registro Italiano Navale (Italia);

IRS – Indian Register of Shipping (India).

Registrele de clasificare sunt institutii de stat, organizate in scopul verificarii si confirmarii starii tehnice a navelor de transport, precum si a certificarii posibilitatii acestora de a naviga in siguranta.
In principal, registrele de clasificare navala elaboreaza:
– reguli pentru incercarea materialelor ce se intrebuinteaza la constructia navelor, a masinilor si instalatiilor navale;
– pentru stabilirea dimensiunilor elementelor de constructie;
– dupa care se supravegheaza constructia navelor, a masinilor si instalatiilor navale;
– dupa care se executa probele finale de receptie ale navei, ale masinilor si instalatiilor navale;
– reguli dupa care se executa vizitarea, de catre expertii registrului, a navelor aflate in exploatare, cu scopul de a li se asigura o stare tehnica buna.

In Romania functioneaza Autoritatea Navala Romana, care a luat nastere prin fuziunea dintre Inspectoratul Navigatiei Civile cu Registrul Naval Roman.

 Articole similare:

Marci si clase de otel

De ce este utilizat otelul in constructii?

Share
<< Inapoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.



Categorii


Taguri

ro_RORomanian