Otelul a fost pentru mult timp materialul folosit in industria auto, la nivel mondial. Utilizarea otelului a permis producatorilor de automobile sa atinga standardele dorite de rezistenta si siguranta pentru vehiculele lor. Toate la costuri relativ scazute vis-a-vis de alte materiale. Cu toate acestea, avand in vedere reglementările tot mai stricte referitoare la emisiile de carbon si eficienta consumului de combustibil, reducerea greutatii automobilelor a devenit un element extrem de important pentru domeniul auto. Otelul se confrunta cu cresterea concurentei din partea aluminiului si a altor materiale. Deoarece producatorii de automobile doresc sa reduca greutatea vehiculelor lor, in scopul de a se conforma acestor reglementari.
Acest articol analizeaza cum a fost folosit otelul in industria auto. De asemenea, si schimbarea reglementarilor, implicatiile pentru producatorii de otel si masurile adoptate de aceste companii pentru a face fata acestor provocari.
Conform estimarilor Asociatiei Mondiale a Otelului, sectorul auto reprezinta aproximativ 12% din consumul total de otel, la nivel mondial. ArcelorMittal este unul dintre principalii producatori, la nivel mondial, de otel pentru automobile. Reprezentand aproximativ 16,7% din piata de tabla de otel pentru automobile, in 2014. Otelul este materialul dominant in industria auto, cantarind aproximativ 60% din greutatea unui automobil mediu. Cu toate acestea, ponderea otelului in fabricarea de automobile este posibil sa scada. Din cauza reglementarile stricte privind emisiile automobilelor si eficienta consumului de combustibil.
In scopul de a aborda problemele de mediu, atat guvernele din America de Nord cat si cele din Europa au stabilit obiective specifice pentru eficientizarea consumului de combustibil si reducerea emisiilor. De exemplu, guvernul SUA vizeaza imbunatatirea eficientei consumului de combustibil. De la 27.5 mile pe galon in 2012 la 54.4 mile pe galon in 2025. In UE, obiectivul este de a reduce media emisiilor de la 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru in 2015. Pana la 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru pana in 2021. Pentru a face masinile mai eficiente din punct de vedere al combustibilului. Producatorii cauta moduri de a face masinile mai usoare. Acest lucru permite altor materiale, cum ar fi aluminiu, sa preia din cota de piata a otelului.
Materiale plastice compozite si aluminiu au inceput sa fie utilizate pentru a realiza autovehicule mai usoare. Un exemplu in acest sens este camioneta F-150 de la Ford, aluminiu cantarind aproape 25 % din masa proprie a acestia. Desi acesta este un exemplu specific, este de asemenea un indicator al tendintelor in domeniu. Deoarece aluminiul este un metal mai usor decat otelul, cresterea in termeni de volum a aluminiului folosit intr-un automobil este fireasca in noile conditii. Ponderea volumului de aluminiu in automobile este de asteptat sa creasca de la 6,6% in 2015 la 26,6% in anul 2025.
Avand in vedere reglementarile favorabile de mediu, domeniul de aplicare al aluminiului ca material utilizat in fabricarea de automobile cu siguranta va creste. Cu toate acestea, aluminiu este un metal mult mai scump decat otelul. In mod similar, alte materiale mai usoare, cum ar fi manganul si materialele plastice compozite sunt chiar mai scumpe. Astfel, exista un compromis intre reducerea greutatii si cresterea costurilor. Este o oportunitate pentru noi materiale care echilibreaza costul scazut cu o greutate mica. Producatorii de otel incearca sa exploateze clasa lor de otel de inalta rezistenta.
Societatile siderurgice importante, cum ar fi ArcelorMittal si US Steel investesc masiv pentru a produce oteluri avansate de inalta rezistenta, in scopul de a mentine pozitia de otelului ca materialul ales de industria auto. Aceste oteluri ofera reduceri semnificative de greutate, comparativ cu otelurile traditionale cu rezistenta similara.
Sursa articol: http://www.forbes.com/sites/greatspeculations/2015/05/20/trends-in-steel-usage-in-the-automotive-industry/2/
<< Inapoi