In special, cererea de otel este redusa dramatic deoarece opt din cele 14 fabrici auto ruse si-au suspendat activitatile, iar declinul industriei auto ar putea fi de 50%.
Rusia este unul dintre cei mai mari exportatori de otel din lume. Urmare a razboiului din Ucraina, Uniunea Europeana a dat o noua lovitura economiei ruse prin interzicerea importurilor de otel rusesc.
Interdictia se aplica pentru otel laminat la cald si la rece, tevi, bare de armare si alte produse finite.
Se estimeaza ca interzicerea importurilor de otel din Rusia va viza produse in valoare de 3,3 miliarde de euro (3,6 miliarde de dolari).
„Este o industrie care a fost foarte activa in domeniul politicii comerciale”. A declarat Lydia Cox, care studiaza comertul international si macroeconomia la Harvard.
Potrivit acesteia, interzicerea otelului rusesc include o crestere a cantitatii de otel. Pe care membrii UE li se permite sa importe din alte tari. Asta inseamna gasirea de noi furnizori, dar nu neaparat sa reduca cantitatea de otel pe care o importa.
Refuzul Europei de a cumpara otel laminat rusesc obliga fabricile rusesti sa redirectioneze aprovizionarea catre China si Asia. Dar este putin probabil ca aceasta miscare sa ofere beneficii economice materiale.
Preturile rulourilor laminate la cald in China erau deja semnificativ mai mici decat in Europa. Ceea ce sugereaza ca companiile rusesti ar putea fi nevoite sa ofere reduceri pentru a obtine acces pe piata chineza.
De asemenea, costurile de transport mai mari asociate cu transferul volumelor din Europa in Asia, reprezinta o reala problema. O distanta de 5.360 km intre Moscova si o destinatie din China, in comparatie cu 1.860 km pana in Germania, genereaza impicit costuri suplimentare de transport.
Volumele redirectionate catre Asia ar solicita mai mult o reteaua de est a Cailor Ferate Ruse, supraincarcata deja. Fiind alcatuita din liniile principale Baikal-Amur si Transsiberiana.
Blocul comunitar a impus, de asemenea, o interdictie a importurilor de otel din Belarus si, pentru a evita o penurie de aprovizionare, va redistribui cotele alocate anterior Rusiei si Belarusului.
In acest timp, Turcia ar putea beneficia de pe urma acestei interdictii. Exportatorii turci vad o crestere de 1 miliard de dolari, deoarece UE interzice otelul rusesc.
„Cota Turciei pentru acest an a fost de aproximativ 6,2 milioane de tone. Realocarea cotelor inseamna aproximativ 1 milion de tone suplimentar pentru otelul turc”, a declarat Ugur Dalbeler, vicepresedintele Colakoglu Metalurji, un important exportator turc de otel.
<< Inapoi