Cai ferate din otel pentru trenuri de mare viteza

Realizarea de cai ferate din otel pentru trenuri de mare viteza, 300-350 km/h, reprezinta una dintre cele mai solicitante aplicatii.

Mobilitatea este esentiala pentru modul nostru modern de viata.

Pentru calatoriile pe distanta scurta sau medie, calea ferata reduce timpul de calatorie si emisiile de CO2 per pasager-kilometru, comparativ cu aproape toate celelalte forme de transport.

In consecinta, sinele trebuie sa fie mai rezistente la uzura si sa atinga standarde mai ridicate de planeitate pentru a evita defectele de suprafata care pot duce in cele din urma la defectiuni.

Transportul feroviar utilizeaza otel pentru trenuri, sine si infrastructura. Otelul reprezinta 15% din masa trenurilor de mare viteza si este esential. Principalele componente din otel ale acestor trenuri sunt folosite pentru structura de sub trenuri, inclusiv roti, axe, rulmenti si motoare. Vagoanele de marfa sunt fabricate aproape in intregime din otel.

Primul sistem feroviar de mare viteza, Tōkaidō Shinkansen, a inceput sa functioneze in Japonia in 1964. A fost cunoscut sub numele de trenul glont.

China a construit în 15 ani aproape 40.000 de km de linii de tren de mare viteza, mai mult decat tot restul lumii a construit in 55 de ani si investitiile totale au trecut de 1.000 miliarde de dolari.

Dar ce face otelul pentru sine superior altor oteluri? Cel mai simplu raspuns este compozitia sa unica.

Sinele sunt produse din otel care trebuie sa indeplineasca o multitudine de cerinte tehnologice.

Cai ferate din otel – caracteristici si inovatii

Urmatoarele caracteristici sintetizeaza obiectivele pe care trebuie sa le indeplineasca sinele de mare viteza:

  • siguranta;
  • confort;
  • durabilitate di eficienta a costurilor;
  • impact acustic minim.

Inovatiile in proiectare si dezvoltarea de noi oteluri de inalta rezistenta au jucat un rol cheie in imbunatatirea eficientei acestei modalitati de transport. De asemenea, este redusa in acelasi timp in mod considerabil emisiile de gaze cu efect de sera (GES) pe ciclul de viata.

Share
<< Inapoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.



Categorii


Taguri

ro_RORomanian