Europa poate ramane fara magneziu pana la sfarsitul acestei luni. Deoarece China isi va opri productia din cauza cresterii costurilor la energie. Compusi ai magneziului, in principal oxidul de magneziu, sunt utilizati ca material refractar pentru cuptoarele din industria siderurgica. De asemenea, la producerea fontei si otelului.
Unitatile de productie de otel din Europa se confrunta cu un „risc iminent” de inchidere din cauza unei penurii critice in aprovizionarea cu magneziu din China, a fost avertizat sectorul constructiilor.
Intrucat Uniunea Europeana depinde aproape in totalitate de China (circa 95%) pentru nevoile sale de aprovizionare cu magneziu, industriile europene producatoare si utilizatoare de aluminiu, fier si otel, impreuna cu furnizorii lor de materii prime, sunt deosebit de afectate, iar ramificatiile acestei crize sunt multiple, influentand diverse lanturi valorice, inclusiv din sectoare-cheie, cum ar fi industria auto, constructiile etc.
Un grup de 12 organisme europene din industrie a emis guvernelor nationale un apel urgent la actiune pe fondul scaderii stocurilor de metal. Fiind necesar pentru a produce aliaje cheie utilizate in constructii.
China produce 87% din magneziu din lume si are aproape un monopol in Europa, reprezentand aproximativ 95% din importuri.
Din septembrie, livrarile de magneziu au fost fie oprite, fie reduse drastic. Dupa decizia Chinei de a inchide parti uriase din unitatile sale de productie de magneziu, pe fondul cresterii costurilor energiei.
Organismele comerciale europene, care includ Asociatia otelului Eurofer si Asociatia Europeana a Metalelor, au declarat ca opririle au dus la o „criza internationala de aprovizionare cu o amploare fara precedent”.
Ei au avertizat ca acum se asteapta ca Europa sa ramana fara stocuri de magneziu pana la sfarsitul lunii noiembrie. Provocand „ramificatii de amploare” asupra lanturilor de aprovizionare de pe intreg continentul.
Sectoarele cele mai expuse riscului sunt constructiile, ambalarea si industria auto. Acestia se bazeaza pe aliajele de aluminiu care contin magneziu pentru fabricarea vehiculelor.
Penuria actuala a dus deja la cresteri record ale preturilor pe tot globul. Importurile din China au crescut de cinci ori la aproximativ 7.300 de lire sterline pe tona. De la 1.450 de lire sterline pe tona la inceputul acestui an.
Aceste costuri au facut aproape imposibil pentru firmele europene sa produca sau sa aprovizioneze materiale care contin magneziu la un nivel viabil. Organismele din industrie avertizand ca escaladarea ulterioara ar putea duce la inchiderea unor companii.
Grupul a cerut Comisiei UE si guvernelor nationale sa „lucreze de urgenta la actiuni imediate cu omologii lor chinezi pentru a atenua problema pe critica a penuriei pe termen scurt. Precum si efectele pe termen lung asupra aprovizionarii industriilor europene”.
Cancelarul german Angela Merkel a semnalat problema in timpul unui summit al liderilor UE. In timp ce premierul ceh Andrej Babis a numit situatia „un dezastru”.
Beijingul a insistat ca deficitul va fi temporar. Iar secretarul general al Asociatiei chineza a Magneziului, Sun Qian, a dat asigurari presei germane ca tara sa nu va interzice exporturile de magneziu.
In 2001, Europa a fost fortata sa isi opreasca productia de magneziu ramasa ca urmare a importurilor chinezesti care fac obiectul unui dumping. Aproximativ 1,2 milioane de tone de magneziu sunt produse in fiecare an. Europa si America de Nord folosind aproximativ 19% fiecare.
Sursa articol https://www.bdonline.co.uk/news/imminent-risk-of-steel-production-shutdown-amid-critical-magnesium-shortage/5114345.article
<< Inapoi