Tarifele impuse de Trump aduc profit pentru ArcelorMittal

Lakshmi N. Mittal, presedintele si directorul executiv al ArcelorMittal, cel mai mare producator de otel din lume, este unul dintre putinii lideri care aplauda abordarea protectionista a presedintelui Trump in domeniul comertului cu otel.

Pentru Mittal, tarifele impuse de Casa Alba asupra otelului importat in Statele Unite au determinat cresterea preturilor. Care, impreuna cu cererea globala puternica, au adus cele mai bune rezultate companiei sale din anul 2011 pana in prezent. ArcelorMittal a declarat ca profitul a crescut la 1,9 miliarde dolari in al doilea trimestru. O crestere de 41% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la vanzari de 20 de miliarde de dolari.

Remarcile si castigurile sunt in contrast puternic cu temerile exprimate de companiile si analistii din Statele Unite si din alte parti in legatura cu aceasta politica protectionista. Casa Alba a impus tarife pentru otel si aluminiu  unui numar important de tari si, in timp ce a retras in ultimele saptamani amenintarea unor taxe si mai agresive asupra unor aliati, mai multe companii au indicat incertitudinea privind comertul ca pe o prejudiciere a afacerilor.

„Industria s-a schimbat destul de mult”, a declarat Mittal intr-un interviu dupa ce ArcelorMittal si-a raportat rezultatele. „Actiunile comerciale din diferite tari au contribuit cu adevarat la schimbarea structurala a peisajului industriei siderurgice”.

Daca in ultimii ani rentabilitatea companiei a fost afectata de o combinatie a cererii globale slabe si a supracapacitatii din China. Care reprezinta acum aproximativ jumatate din capacitatea de productie a otelului la nivel mondial.

Masurile protectioniste sunt profitabile pentru marele producator de otel ArcelorMittal

In prezent, masurile protectioniste din Statele Unite combinate cu o cerere globala puternica, se dovedesc profitabile pentru ArcelorMittal si alti producatori de otel.

Preturile mult mai mari pentru produsele sale au fost un motiv important pentru rezultatele bune, a declarat compania. Preturile au crescut, deoarece clientii din intreaga lume „s-au luptat” pentru a-si asigura aprovizionarea. Deoarece impactului celor 25 de procente pe care dl. Trump le-a impus anul acesta pe piata otelului.

Pretul mediu pe care ArcelorMittal l-a primit pentru otel in America de Nord. De exemplu, a crescut cu 12% pe an la 853 de dolari pe tona. Europa, de asemenea, a devenit o zona protejata. Deoarece producatorii de otel au convins autoritatile din regiune sa aplice asa-numitele protectii „de salvgardare” . Preturile europene au crescut cu aproape 15%, a raportat ArcelorMittal.

„ArcelorMittal se bucura de o combinatie de vis intre cererea puternica si preturile mari”, a declarat intr-un interviu Seth Rosenfeld, analist la Jefferies, o banca de investitii.

Analistii declara ca aceste vremuri bune ar putea continua ceva timp. Cererea mondiala pare a fi puternica, iar producatorii de otel ar putea obtine castiguri de preturi suplimentare atunci cand contractele sub care furnizeaza otel unor clienti majori, cum ar fi producatorii de automobile, vin spre negociere. Aproximativ 40% din otelul livrat de ArcelorMittal in Statele Unite este vandut in cadrul unor astfel de contracte.

Sursa articol: https://www.nytimes.com/2018/08/01/business/trump-steel-tariffs-arcelor-mittal.html

Share
<< Inapoi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.



Categorii


Taguri

ro_RORomanian